Oj så fel det kan gå

måndag 22 september 2008 0 kommentarer

Det blev inte riktig så som jag hade planerat och ibland så funderar jag om man inte borde låsa in sig själv väldigt länge. De sista två veckorna har varit mycket intensiva med både resor och jobb. Allt detta brukar ha en förmåga att ta ut sin rätt på fredagkvällar med tillhörande mat och dryck.. Man är inte speciellt social eller mottaglig för planer om renovering eller dyligt.

Fredagskvällen startade med att Gladiatorpass (Cirkelträning) tillsammans med Skäggis och delar av Klanen. Och givetvis så var det Carro som höll i passet. Carro är precis som ekorren "Ham" i filmen "På andra sidan Häcken" och de har infört förbud för henne att dricka någon form av energidryck.. Av förklarliga själ!

Gänget skulle ut och äta men två veckor med resor och mycket jobb så var det hem som gällde och bara mysa ner sig med familjen.

Lördag och hela dagen är inplanerad med aktiviteter och det som styr är att Åsa kommer att åka på sin Möhippa som inte kunna bli av förrän nu. Huset har varit gravt eftersatt vad avser städning och fixning. Kan inte förstå hur svårt det kan vara att klämma dit en liten listbit i ett tapetserat rum.. Men det verkar vara lika för alla!

Grabbarna utrustades med diverse städattiraljer och sattes på att fixa övervåningen.. Marcus såg ut som Venkman i Ghostbusters och det var nog rätt, för de damråttorna han hittade på sitt rum måste komma från nått annat fysiskt plan.. Dessutom hade han en träningsväska med sina fotbollskor som MasterChief kastade ut på altanen. Tror att FOI är intresserade att göra tester på stridmedlet som Mackan uppfunnit..

Mitt i storstöket så dyker det upp två killar iförda MC-ställ och solbrillor.. De säger ingenting utan bara håller upp en lapp med instruktioner om vad Åsa skall packa med sig.. Ofantligt roligt och det tunnelseendet hon fick var inte att leka med. Jag fick lov att hjälpa henne kontrollera att hon fått med allt som hon skulle ha..

Efter Åsa lämnat oss i storstöket så pratade jag med Magnus E och sa att det var nog synd om oss som blev lämnade av våra fruar, han höll med och vi planerade raskt att familjen Berg och familjen Eriksson skulle dinera tillsammans. Helgrillad fläskfilé fylld med soltorkade tomater och Gorgonzola ost, baconlindad sparris och hela champinioner.. Sen efter det så gick det bara utför.. Det var en ofantligt trevlig kväll med Lufgevärskytte, golf nere vid badet och slutligen musik på hög volym... Chefen var juh borta så då gäller det att damma av allt i huset genom att tokspela på högsta volym..

Efter nästan en platta 33 cl falcon export, vin till maten och ett par whiskey så hade vi passerat alla stadier och MatsRonny var osynlig.. Men Åsa hittade honom liggandes mitt i sängen fast han var transparent.. Jag tror jag lyckades med min plan om ny hemmabio, men jag är inte helt säker vad MatsRonny ställde upp på.. Det jag är helt säker på är att jag inte var nykter när jag vaknade i går morse.. Bara för att straffa MatsRonny så ägnades hela dagen åt trädgårdsarbete och det kapades häck och klipptes buskar.. Och gräset fick sig en sista hösttrimmning.. Allt detta avslutades sen med ett spinningpass och jag måste ha varit en sorglig syn, för när jag klev upp i morse var jag bakis, och så såg jag ut som jag inte hade sovit på en vecka och jag fick inte in linserna..

Jag som skulle ta det lugnt i helgen.. Oj så fel det kan gå!

\\ M

0 kommentarer: to “ Oj så fel det kan gå so far...