Spänning

onsdag 10 september 2008 0 kommentarer

Snacka om att paniken spred sig när jag och Sarje inte hittade eluttagen på X2000 tåget.. Spännande.. Fan en hel kvälls resande utan kräm till datan.. Hade nog medfört att vi förmodligen varit klapp-kanon innan vi nått Hallsberg, somnat och vaknat i Östersund.. Sarje tröstade med att vi har kontor där med, men jag tror att vi aldrig hade slutat fått skäll av våra fruar om det hänt..

Jag hade nog fått Voff av båda två...

Vi har bara 10 min mellan vårat tågbyte i Hallsberg och vi börjar med att krypa fram på grund av att vi har ett annat tåg framför.. Spännande.. Vi kanske får lifta från Hallsberg..

Uttagen är hittade.. Vi sitter vagnen bakom bistron.. Ölen är nära.. Vi ligger online via SJ:s trådlösa internet.. Konduktörskan är jättesöt.. (Måste nog tappa min biljett) Sverige möter Ungern..

Kanske överlever jag denna tågresan bättre än sovvagnen ner till Malmö...


\\ M

0 kommentarer: to “ Spänning so far...