Sorgen

måndag 5 januari 2009 0 kommentarer

och saknaden är fortfarande stor efter pappa, men chocken har börjat släppa..

Jag skall börja 2009 med att tacka alla för den värme och omtanke som vi får mitt i sorgen..

Men jag har lovat mig själv att inte gräva ner mig och jag skall se framtiden an..  Och det är många som hjälper till med uppmuntran och det är fantastiskt vad vänner kan göra för att man skall bli på bra humör..  När vi kom hem på Nyårsafton efter 65 mil bil så lyste en stor ensam marshall på våran uppfart och den mängd samtal och sms som mottogs på nyårsafton är fantastisk..

Nyårsdagen bjöd på en lång soffrodel tillsammans med grannen och där så bjöd frun i huset på lite improviserad stepp, mycket underhållande må jag säga och det får en att tänka på annat än det tråkiga.. Anledningen till steppen var att vi slötittade på "Singing in the rain" medans vi väntade på Ivanhoe, så hon blev lite inspirerad av Gene Kelly.. 

Fortfarande tycker jag att Ivanhoe väljer fel brud, men det klart alla vet juh vad som sägs om blondiner.. 

Nu ska jag trösta mig med min "blondin"..  Fast Fru B är juh brunett så jag får väl låssas..  Hon letar febrilt efter en bok hon förlagt och ställer en massa knasiga frågor..  Så då behöver jag inte låssas längre..  Hon beter sig som en blondin just nu..  Och det får en att tänka på annat än det tråkiga..

\ M

0 kommentarer: to “ Sorgen so far...