Tjocka Fingrar..

måndag 26 januari 2009 0 kommentarer

eller det är inte lätt med det tekniska..

Idag var det en såndär dag, vaknade och kände mig allt annat än pigg och det blev inte bättre av att jag upptäckte att det var trökmöte mer eller mindre hela dagen.. Det kunde ha blivit en riktig skitdag om inte min tredjefru "Mini" och hennes kompis "Örni" hade show under lunchen..

"Örni" konstaterade att hennes telefon var precis så bra som hon behövde och att "Bozon" var tekniskt inkompetent och inte förstod sig på alla finesser i hans nya Xperia..  Där av hans missnöje över den nya telefonen.. En liten menande blick från "Mini" gjorde att "Örni" direkt kastade sig över mig och sa att det inte var så hon menade och att det inte fick komma med på denna oseriösa sida..

KAN HON FETGLÖMMA...   En sån rejäl sågning måste bara med och jag hade så kul över hur de två sen försökte släta över uttalandet om "Bozono"..  Hon kanske rent av tycker att han är en mjuk teknikmupp och bör då kallas för "Bonzo".. ;)

Själv har jag stora problem med "Hungrans" mus..  Den vill lixom inte det som jag vill.. Spelar ingen roll hur försiktig eller hårdhänt jag är så blir det bara pankaka.. Den är stor och bred och har fler grejer att pilla och gnugga på än jag är van vid, så då blev där efter oxå..  Ja i dag försvann "osten" och hon tyckte att det var så kul så hon rent av fick svårt att svälja det hon hade i munnen..  Jag har det är inte heller lätt med det tekniska eller mustekniken, och särskilt inte när "Hungran" gurglar av skratt och har munnen full.. 

Även "Majsan" har uppenbara problem med tekniken men hon skyller på för tjocka fingar.. Jag har sett hennes fingrar och kan inte påstå att de är tjocka direkt..  Men problem har de i alla fall..    Och här är reslutatet..

Majsan säger:
usch det är var tantvarning
Majsan säger:
men
Majsan säger:
vem vill umgås med en idi
Majsan säger:
men
Majsan säger:
v
Majsan säger:
deljgdlkg djhgfdhgkjn z.fgd
Majsan säger:
f<an
Majsan säger:
fan
Matte säger:    :-D
Majsan säger:
jag ger upp
Matte säger:
nu fick jag ett gott skratt
Majsan säger:
tjocka fingrar

Det är inte helt lätt med det tekniska och nu vet jag vad jag ska skylla på nästa gång jag får låna "Hungrans" mus...

\ M

0 kommentarer: to “ Tjocka Fingrar.. so far...