Som vanligt

lördag 10 januari 2009 0 kommentarer

på helgen så vaknar man helt ensam och övergiven..  Ska det vara så när man är gift? Jag duschade efter träningen i går kväll och jag borstade tänderna innan ja la mig så det kan inte vara på grund av lukt som fru B flyr fältet.. Snarkar gör jag säkert lika mycket som de flesta andra så det kan inte vara det heller..

I går så genomfördes det första passet på nya MåBättre och jag kan säga att lokalerna är mycket bra..  Givetvis så kommer det att krävas en del intrimning och justering, men på det hela så är det ett rejält lyft..

Dessutom var det skönt att få ge kroppen en rejäl genomkörare så att den börjar vakna till liv igen.. Snart dax för GV!

Som vanligt efter träningen på fredagar så blev det lite samkväm med "Klanen" och "skäggis"..   Fast "skäggis" dök upp när jag gick.. Han hade date med "brottarn" och som vanligt med dejter så passar de inte tiden och skruvar till det i huvet på den som vill dejt:a.. "Majsan" var sådär imponerad över tidspassningen..

Men vi andra hade trevligt och det var lite skrämmande att se att det beteendet som "duracellkaninen" uppvisar vid matbordet, genom att stirra på alla andras talrikar om det blir nån mat över, det verkar aldrig växa bort..  "Gymglidaren" åt först sin egna mat.. Stirrandes på alla andras.. Sen gav han sig på Majsans mat som blev över...  Han har nog mask tror jag..

Appropå beteende så måste man börja fundera på hur det är ställt i huvet på vissa.. När fullvuxna karlar sitter på restaurang och äter iförd toppeluva..  Men för faaaan..  Toppeluva har man på sig när det är minusgrader och när man är ute..  Allmänt hyffs säger att man tar av sig huvudbonad när man är inomhus.. Men det där med hyffs är en bristvara idag.. 

Undrar om jag börjar bli så gammal som mitt körkort säger att jag är.. 

Som vanligt så gav sig fru B nu ut på sin morgonprommenad och lämnar mig att göra frukost till mig själv och de två liggstrejkarna i vårat hus..  Och som vanligt kommer jag att hämnas genom att avge Bergvärme under fru B´s täcke innan jag kliver upp..

\ M

0 kommentarer: to “ Som vanligt so far...