Kepsen

onsdag 7 januari 2009 0 kommentarer

har bytts ett par gånger idag..

Första dagen efter helgerna på Kungliga Kartverket är avklarad och det kändes som det var en riktig trökmåndag fast det är onsdag.. Skum känsla, men det positiva är att det bara är två dagar kvar till helgen..  Dessutom så hade mitt passerkort tydligen gått ut så jag var tvungen att återgå till yngre dagars Matte, och bryta mig in på min arbetsplats..  Tur att kepsen satt bak och fram då..

Kvällen har ägnats åt att fixa på nya Måbättre och se till att deras datanät fungerar..  Som vanligt när det gäller data så är det alltid nån klåpare som ställt till det, och även om man försöker vara tydlig och pedagogisk så blir det som för Stenis "Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip."    Datatekniker kepsen hjälpte inte..

Hemma vid 21.30 så var det bara att ta på sig VVS kepsen och beta av en punkt på sin "honey to do list" genom att kolla på den strejkande diskmaskinen..  Och då menar jag den stora vita fyrkantiga i plåt och inte fru B.. Även om hon nästan nått gränsen och oxå börjar hota med att strejka för att hon får handdiska allt..

Jag skyller på att jag är klorallergiker och inte tål diskmedel..

Jag får väl ta på mig massör kepsen och stryka fru B på ryggen så kanske hon diskar även i morgon..  Fast med tanke på hur mycket disk som stod på bänken så har jag nog sovit ett par timmar innan fru B lägger sig..

Hon ska få en egen keps..

\ M

0 kommentarer: to “ Kepsen so far...