Bröderna

lördag 17 januari 2009 0 kommentarer

Berg röjer hårt i köket på Hosjöstrand 137...  Kvällen bjuder på middag där vi ägnat ett par timmar till själva tillagningen, och vi är kraftigt toppade med den bästa whiskey som man kan uppbringa i Falun.. Näe denna är inte essens och "skogstjärnan" utan detta är riktig 12årig Islay..

Middagen består av pommes chatau.. riktigt gjord på färskpotatis med färska örter och vitlök.. Marinerad ryggbiff.. Och en reducerad vinsås med charlottenlök och apprikoser..

Vi kommer att avnjuta detta för att sedan övergå till att förnedra varandra i bordspel.. Jag tror redan nu att jag kan utropa mig själv som segrare eftrsom jag vet att jag kommer att fuska om så krävs..

Men jag vet att min bror kommer att ta till samma medel för att uppnå seger.. "Lajnus" kommentrade idag att han tyckte att det var kul att "Dr Berg" var här men han sa i samma mening att det var jobbigt att vi var så lika till sättet..  Ja hur skulle det annars vara..

Vi är juh bröder..

\ M

0 kommentarer: to “ Bröderna so far...