Hellre chanslös än byxlös..

tisdag 13 januari 2009 2 kommentarer

"LingLing" min rumskompis hade utmanat undertecknad i Badminton och idag så var det "showdown in Gavle".. Och det gäller att man har koll på sin utrustning och i Badmington så är det ett bra racket..  Men framför allt så är det shortsen som måste packas med.. 

Dessa hade "LingLing" glömt hemma, men som den viking han är så genomfördes matchen iförd boxerkallingar.. Detta medförde att jag ibland var tvungen att dra lite på munnen och det var helt klart ett störningsmoment..  Nu ska jag inte skylla förlusten på de saknade shortsen, utan det är mer att jag har vuxit ur min egna kropp..

Sen är det oerhört svårt att sätta fart på 0,1 ton, för att inte tala om att försöka få stopp på den när man väl fått upp farten..  Men jag höll ut i nästan en hel timme och jag tog faktiskt ett set mot en som spelat ett tag, medans jag inte hållit en racket på minst 10 år...

Chanslös var "tredjefrun" när hon tokgäspade vid eftermiddagsfikat och vid frågan om det varit en tung natt svarade att hon "legat frimärke"..  ja de höjda ögonbrynen på vissa runt bordet gjorde att hon underströk att det var frimärke och inte sked hon mena...  Varvid "Jr" tort konstaterade att det kanske rörde sig om att bli slickad på baksidan.. 

Jag skall i detta fall säga att både "tredjefrun" och "fisherboy" klarar sig från att bli beskyllda för nått riktigt kinky..  För har man haft små barn i sängen så förstår man exakt vad "ligga frimärke" innebär..   Men kul var det..

"Lajnus" han ser ut att vara byxlös hela tiden, för de hänger över halva arslet på han.. Och pappa går och drar upp dem hela tiden på honom.. 

Men som gammal och ute så är man helt chanslös mot de byxlösa..

\ M

2 kommentarer: to “ Hellre chanslös än byxlös.. so far...