Ursäkter och skithål..

onsdag 25 mars 2009 1 kommentarer

har vi alla..   Men när man dessutom gör sig dummare än man är så blir det riktigt jobbigt att ta människan på allvar..

Följetongen med “Trasan” på RICA fortsatte idag när jag ringde upp husfrun och förväntade mig en ursäkt och förklaring om vad som hänt..  Det jag fick var en dålig undanflykt.. Baserad på att jag hade lämnat min necessär öppen och den stackars städerskan hade glömt sin dammtrasa på min necessär..

Jag höll med om att trasan de facto hade lämnats eller glömts, men jag hade ingen förståelse vad den gjorde i min necessär.. För den var verkligen i och inte ovanpå..  Jag förklarade även att jag hade inte reagerat om den legat i handfatet eller på golvet eller i värsta fall bredvid min necessär..  MEN NU VAR DEN I…  Och dessutom var necessären stängd fast än husfrun hävdade motsatsen..  Jag försökte då förklara att jag är drillad till att alltid oavsett tid och plats dra igen dragkedjor och det innefattar även min necessär..  Men det ville hon inte lyssna på eller förstå.. 

Husfrun fortsatte med att förklara att den stackars städerskan hade jobbat där sen –86 och hade 22 rum som hon städade varje dag och då kunde det hända att hon glömde sin trasa.. Dessutom skulle jag veta att trasan bara användes en gång för varje rum och sen kastades i en tvättsäck..   MAO så var det bara typ min skit på trasan..  Å jag hade ju lämnat min necessär öppen så därför låg den i..  

Jag tror aldrig tidigare i mitt liv att jag varit så nära att skjuta ett blodkärl i hjärnan som idag…  Dessutom förstod jag att hon varken förstod eller ville förstå vidden av att nån lämnat en trasa i min necessär..  Jag förklarade att jag tyckte att -men din “Pip” “Pip” “Censur” är du helt “Pip” “Censur”…..  (Ocensurerade och sakliga svaret) -de skulle se över sina rutiner samt att jag skulle gå vidare med detta..  Å detta innebär att en ansvarig chef på RICA kommer att få ett mail med bilden..   Sen kommer den nog gå till media oxå så får de göra vad de vill med den..

Det absolut sämsta man kan göra mot MatsRonny är att bete sig som ett skithål, och det brukar rendera i att han hittar på en massa hemska saker..   Den sista som gjorde detta när MR inte var i fas med Kosmos, han råkade ut för ett lättare armbrott..   Sånt läker på en 8-12 veckor.. 

Det gör inte ett brutet förtroende..

\ M

1 kommentarer: to “ Ursäkter och skithål.. so far...