Enkelt men stabilt

onsdag 4 mars 2009 0 kommentarer

Provade ett nytt tema på bloggen..  Men som den människa jag är så känndes det inte bra..  Så det fick bytas tillbaka till den jag vant mig med.. Lite som "missionären".. Enkelt men stabilt.

Enkelt är det inte att förklara för sina barn hur det verkligen går till när barn blir till.. "Tredjefrun" hade ett långt förtroligt samtal med sin dotter om hur barn blir till.. Här kan jag bara konstatera att det finns två allternativ och det finns två olika beroenden.. Har man pojkar så är funderingarna mindre och mer konkreta.. Har man döttrar så blir det genast mer komplext och utdraget.. Eller som min kollega "DansKungen" uttryckte det..   - När man får en dotter då förstår man att ens fru inte är ett psykfall... 

Jag lämnar förklarandet av det uttalandet med varm hand till honom..  

I vilket fall som helst så fick jag mig en lektion i hur man med omskrivningar och förklaringar beskriver hur ett barn blir till..  Kan komma till användning nån gång om man blir farförälder till en liten tjej.. Men eftersom det är mina söner jag pratar om så vet jag att det bara kommer att sättas "pojkfrön".. 

Enkelt men stabilt..

\ M

0 kommentarer: to “ Enkelt men stabilt so far...