Blåsljud

måndag 9 mars 2009 0 kommentarer

på hjärtat ska man ta på allvar..

Tycker synd om “Hungran” som har plöjt ner en mindre förmögenhet på sin “havremoppe”.. Nu senast var det kolik och då vid vetrinärundersökningen så uppdagades att “moppen” även hade blåsljud på hjärtat..  Inget slut på eländet.

Jag och “Konsult-Olov” försökte trösta på lunchen och ge förslag på lösningar som inte innebar den slutliga.. “Hungran” berättade att det fanns väl egentligen bara två alternativ när man har hand om hästar. och det en var att rida dem hårt så att de får bra träning och det andra är att ha dem som sällskap åt andra hästar..

“Konsult-Olov” berättade att han oxå hade haft blåsljud på hjärtat vid mönstringen, men att det hade läkt och nu var det borta..  Jag var tvungen att tort konstatera att hans fru förmodligen hade valt att ha honom som sällskap och inte rida honom hårt..  Det var här “Hungran” skrämde slag på hela 9:an “foodcourt“ med sitt patenterade asgarv..  Även “Konsult-Olov” hade svårt att behålla maten i munnen av munterhet.. 

Jag utgick ifrån mig själv och vad fru B har valt, samt jag kan bara gratulera “Prometänkaren” för sin kliniska diagnos.. 

“Tror han ser fru Berg mer som vårdgivare (och sig själv som vårdtagare). Möjligen är fru Berg också stolpmålare (med bilen).
Tippar att fru Berg aldrig får vårdnaden om badankan.”

Den var “dead on”

Kan bara säga att jag och gummiankan gör grymma blåsljud i badkaret..

\ M

0 kommentarer: to “ Blåsljud so far...