På nya ställen

torsdag 19 mars 2009 0 kommentarer

har jag torkat och damsugit idag..  Fru B hade en lång lista på vart och hur det skulle fejas.. Anledningen till detta är att “Amazonen” som mäter nätta 1,90 m i längd, kommer på besök i morgon och detta är orsaken till att jag fått ta in storstegen.. Våran tripp trapp trull stol räcker inte riktigt till när man skall upp på molnfri höjd för att damsuga..  Även syrgas är att rekommendera när luften blir så tunn..

Så jag har varit på nya ställen i mitt hus och sett saker “Lite från ovan”..  Det roliga i det hela när man låssas vara Nils Holgersson är att “Amazonen” kommer från just Skåne, men nu är hemmahörande i Vansbro..   Morgondagen kommer innehålla massor av skratt och bus och jag vet att det kommer att svingas ett och annat glas oxå..

Tur att man har flygförbud..

nils_holgersson_airlines_143 

\ Nils

0 kommentarer: to “ På nya ställen so far...