Hobby Cock

lördag 7 mars 2009 3 kommentarer

Jag gillar att laga mat och framför allt att äta god mat.. Å vad gör man inte för att vinna tävlingen på gatan och dessutom reta skiten ur sina grannar.. Så idag rev jag fram grillen och brände på en helmarinerad fläskfilé..

DSC_0046

DSC_0049

Och bara för att verkligen gnugga in det hos grannarna så blev det en liten grillwhisky oxå..

DSC_0052

Å slutresultatet blev så bra att fru B hade konstiga ljud för sig vid matbordet.. “Lajnus” tittade lite snett på henne.. Men jag förstår att det är svårt att inte låta när hennes egna hobbykock har slagit till igen..  Å en bra filé kan framkalla de mest konstiga ljud..

DSC_0061 

\ M

3 kommentarer: to “ Hobby Cock so far...

  • Anonym 7 mars 2009 kl. 20:53
     

    Jag ser att du har snott ett hockeymål också. Gyrot lyfter på hatten för det tilltaget. De är både tunga och otympliga de asen.

  • Matte 7 mars 2009 kl. 22:16
     

    Jotack jag vet! Det var ett helvete att ta med det på cykeln.. Men det var det värt för det är en del av mitt pensionssparande. Så jag hoppas grabbarna skriver bra kontrakt när de skall över till NHL...

    \ M

  • Anonym 9 mars 2009 kl. 14:19
     

    Tycker att titeln på ditt inlägg inte rikitigt stämmer överens med innehållet. Kock på engelska trodde jag stavades med två On och ett K, men det var kanske inte det som du refererade till;).