Gnuggisar..

torsdag 5 mars 2009 0 kommentarer

Var nått som jag hade när jag var liten.. eller mindre kanske jag skall säga.. Det var i alla fall såna där bilder man kunde föra över från ett ark genom att gnugga med en penna eller nått annat hårt föremål till ett annat ark eller yta..

Idag har jag lärt mig av “DansKungen” att det finns en typ av gnuggisar som fortfarande lever och det är lite samma princip tydligen..  det gäller att gnugga hårt…

I detta fallet är det under sällskapsdans av typen foxtrott som man tydligen kör med gnuggning och jag kan bara säga att när jag var yngre så kalla vi det för smyghångel..  Inge fel med att hångla men när man gör samma sak med alla tjejerna på utestället, då ställer jag mig tvekandes till att fru B skulle tycka det var ok om jag gick ut.. 

Titta lite på klippet och avgör själva..   Men nog liknar det lite förspel iaf med tanke på att tjejerna inte riktigt tar stegen själva utan mer åker på killens ena lår.. Gnuggis

Näe de enda gnuggisarna som jag kommer få köra med är de som man kan överföra från ett ark till ett annat.. dessutom så har fru B ett helt skåp med liknade fröll..  Så det blir nog att ta förningen och gnuggandet hemma i alla fall..

\ M

0 kommentarer: to “ Gnuggisar.. so far...