Det är så hälsosamt

måndag 16 mars 2009 0 kommentarer

å stärkande i fjällen..

Var på lunch idag med gamla kollegor från Logica och då kom vi in på vintersporter, och att de skulle åka ett gäng till Åre för att få lite frisk luft.. Det visade sig oxå att “Skäggis” skulle med på denna resan men han skulle inte åka skidor.. Jag ställde frågan varför? och fick svaret att han åker inte skidor, och sist så hade han bara åkt liften upp till toppstugan med en rygga med pilsner.. Sen på väg ner så hade han kommit bort..  De var inte så oroliga över att “Skäggis” inte svarade i mobilen, utan mer att pilsnern var “Missing in Action”..

Så på vägen hem blev det ett samtal till den omtalade och frågan var direkt..  -Ska du till Åre och åka lift samt dricka Jäger..  Varvid skrattet avslöjade att precis så var fallet.. Han kommenterade att det var nog jobbigt med att hinna med att bubbla bubbelpool och vara på “After Ski” och jaga dålig fruntimmer, så att åka skidor var inget alternativ..  Dessutom så var det inte Jäger som hägrade utan O´Boy och Mintuu.. 

Han sa att hans schema var så späckat så att det skulle nog kräva en hel del stödvila och soffrodling oxå.. Och vid detta så insåg jag att det inte var nån mening med att pressa honom längre om varför han inte skulle åka skidor..   Utan texten bara kom för mitt inre..

“Upp till ett sporthotell, bland våra höga fjäll
jag ställde färden för att roa mej en påsk.
Ty jag i pressen såg: Där är moralen låg
och man besväras ej av hämningar och pjosk.
Jag utan skidor va' men det gick lika bra,
ty sådant är blott i vägen tycker jag”

\ M

0 kommentarer: to “ Det är så hälsosamt so far...