Vinterkropp

torsdag 19 februari 2009 2 kommentarer

Jag har låtit mig själv förfalla av lättja och latmask under många vintrar och nu så försöker jag ta tag i saken för att slippa gå runt på Göteborgsvarvet.. 

Problemet är jag tycker det är så erbarmligt tråkigt att springa och vore det inte för det glada kompisgänget som alltid springer, så hade jag gjort grabbarna vid Älvsborgsbron sällskap i brassestolarna, druckit öl och skanderat “Varför, Varför, Varför” till alla dem som plågat lufsar förbi..

Löpträningen går sådär medans styrketräningen går bättre.. Dock så har styrketräningen inneburit att jag tvärt emot vad jag borde gått upp i vikt.. inget stort problem då jag vet att det kommer å vända när jag får fart på förbränningen.. Men den värre bieffekten är att jag har sendrag på nätterna och har “seppryck” som skrämmer fru B och jag kör tydligen en av de mer vältrimmade motorsågar som gått på hyggen i Dalarna..  Fru B har nån ljudfil på detta. men jag hävdar att det är en nån “raggarvolvo” från Bjurs som hon spelat in på mobilen..

Med påföljd att fru B sökt politisk asyl i “Lajnus” rum på övervåningen..  Hon har där fått en egen “hörna” med läslampa och en madrass..  Å jag måste ligga själv och frysa i en stor dubbelsäng..  Vet inte riktigt om de andra i familjen tycker det är värt att pappa fått ett ryck med träningen

Eller om de vill ha tillbaka sin soffrodelmästare i gammal storform..

\ M 

2 kommentarer: to “ Vinterkropp so far...