En utmaning

onsdag 4 februari 2009 5 kommentarer

är det att försöka frakta mina 0,1 ton runt "Varvet"..  Sist det begav sig så var jag tvungen att gå 11km för att knäna inte pallade att dämpa min kropp mot asfalten..  Nåja man kan juh alltid ta en taxi, men det är ingen utmaning..

En annan utmaning är att hålla sig för skratt när man tar en fika med "tredjefrun" "Örnie" och "Bosono"..  Idag så ballar det ur vid förklaringen om min gamla önskan om en ny tjänstebil när jag var konsult och hur "tredjefrun" sa att det inte skulle bli nån bil..  Eftersom jag bytt alla de andra gångerna när hon väntat barn så har hon föklarat att det inte blir nån ny.. Detta beroende på att hon och "Fisherboy" är klar med aveln..

Det är en historia som bara vi två vet bakgrunden till och vi berättar bara delar av den, så då låter det som det är hon och jag som ska ha barn för att jag ska få byta bil.. Förväxlingarna blir många och garven duggar tätt och folk runt bordet höjer ögonbrynen..

Det var nått om bävrar oxå som "Örnie" var inne på men vi släpper det för annars blir detta inlägget för långt...

Den yttersta utmaningen är dock att palla med träningen med "brottartommy" eller "SpongeBob" som jag nu kallar honom..  Ja "skäggis" är ju med oxå och det han inte har i ren råstyrka, det kompenserar han med tjurighet.. och det vill inte säga lite..  Sista två veckorna har en filt av smärta lagd över sig, och jag är lite rädd för att det kommer att var så under hela våren..

Men vad gör man inte när man åker på en utmaning från "Majsan" och man inte vill ha tjejstryk..  Tre år senare så vill man fortfarande inte vika ner sig och i år så är det dessutom jubileums dax för GV..  Och jag har som mål att väga 80 Kg och springa hela vägen..

Det kanske blir en svarttaxi ändå.. 

\ M

5 kommentarer: to “ En utmaning so far...