En helt underbar dag

måndag 9 februari 2009 0 kommentarer

på Runn´s is blev det.. Strålande sol, vindstilla och -10.. Dessutom så visade moder natur upp sig i den finaste av alla vinterskrudar.

Jag skulle ha jobbat men eftersom "Lajnus" fortfarande lider av sviterna från farfars bortgång och skoterolyckan när de gick genom isen så är han inte riktigt i balans.. Han hade ingen störe lust att ha friluftsdag på Runn, så då bestämde jag att det var viktigare att vara med honom än att jobba..

Sagt och gjort..  ett mail senare förklarandes att jag inte dyker upp på jobbet idag, så var det bara att packa massäck..  "Skäggis" var vänlig att låna ut sina långfärdare till mig och "Lajnus" körde vanliga skridskor..

Det blev som sagt en riktig höjdardag med korvgrillning och skridskoåkning...  Och jag kan säga att jag behövde denna friluftsdagen lika mycket som barnen.. För väl hemma på eftermiddagen så kände jag mig harmonisk för första gången på mycket länge..

Tänk vad lite varm o´boj och mackor i naturen kan göra för själen.. Och jag vill tacka min chef för förståelsen, för detta var svaret jag fick..

"Bra, stanna hemma och sköt sonen vilket är det viktigaste!"

\ M

0 kommentarer: to “ En helt underbar dag so far...