Bullen var en hockeyspelare

torsdag 12 februari 2009 3 kommentarer

som spelade för Björklöven under slutet på 80 talet.. Han gick tragiskt bort 1992 i en bilolycka på vägen som leder ut till mina svärföräldrars sommarstuga utanför Umeå..

Vi grabbar i familjen har i kväll förstått att "Bullen" är tillbaka fast i en annan skepnad och i ett annat lag..  Det var under muntra skratt som fru B förklarade hur skydden åke all världens väg, när de hade en aktivitet med jobbet i Ejendals Arena..

Men hon kastade en utmaning till "kaninen" om nån match dem i mellan och jag vet vart jag kommer att lägga mina pengar i alla fall..

Välj själva!

"Bullen"

IMG_2086

"Duracellkaninen"

DSC_0193

Inge svårt val i mina ögon..

\ M

3 kommentarer: to “ Bullen var en hockeyspelare so far...

  • Anonym 13 februari 2009 kl. 09:05
     

    Legenden säger att Bullen hade en klubba som hade både right- och leftvinkel. Eftersom vi alla minns Löven anno -87 tar det vi det för sant.

  • Matte 13 februari 2009 kl. 16:54
     

    Det är nog inte helt omöjligt att legenden stämmer. För det måste erkännas att det var ett mycket bra lag, fast jag i själ och hjärta är Skellefteå AIK:are.. ;)

  • Anonym 14 februari 2009 kl. 22:01
     

    Farsan är AIK:are (från Jörn). Och då pratar vi inte om plattnackarna från Solna.