Tillfredställa

tisdag 16 december 2008 0 kommentarer

Det är inte lätt att tillfredställa en bondin, särskilt inte om hon heter "hungran"..  Försökte tappert idag med en lunchpromenad som förmodligen bara bidrog till att hon blev ännu hungrigare.. Sen såg jag till att hon fick en stooooooooooooor...  Pizza med massor av ost och bearnaise som hon glatt satte i sig..

För att jämna ut blodsockernivån på monstret så gav jag henne lite ischoklad som jag och "LingLing" har på rummet.. Kommer nog att få gömma burken nu när hon vet att vi har den..  Sen försökte jag hjälpa henne med ett dataproblem och medans så "gobbla" hon i sig 3 stycken chokladbitar typ Center... Jag slår vad om att det har gått ner X antal mackor, frukt och säkerligen mer choklad än det jag sett..  Hon är helt omättlig..

Den ända som hon inte rår på är "Duracellkaninen" och han spelar just nu i en helt egen division..  Fru B hade idag till middag gjort riktig "pytt i panna" med potatis och kött, korv och köttbullar som har legat som rester..  Det blev en rågad stekpanna och nedan ser ni vad som blev över till mig när jag kom hem..

DSC_0496

Det är bara att dra åt ett hål till i livremmen..  För jag vet att han kommer raida kylen om en timme igen och det hjälper inte att Fru B numer har en till bostadsadress på ICA Maxi, vår kyl och skafferi gapar tomt ändå..

Precis nu så kom han ner och såg att pappa gjort omelett...  Det var bara att släppa tallriken och låta honom smälla i sig resten av den oxå..  Å farfar "släggan" var helt oförstående för min klagan över matmonstret som bor i min kyl..

DSC_0489

Det är inte lätt att tillfredställa alla..

\\ M

0 kommentarer: to “ Tillfredställa so far...