Jobbigt

fredag 19 december 2008 0 kommentarer

Jag tror att "Kaninen" har det rätt jobbigt just nu...  Hans dygnsrytm är mer ur led än vanligtvis och han vet inte riktigt vilken planet han är på, eller kanske till och med vilken galax det är..

Sist av alla kom han drällande till frukostbordet och det var med djupa suckar som mackorna trycktes ner.. Han fick frågan om han informerat klassläraren om att han skulle gå till lunch i morgon.. Svaret var att det hade han inte kommit ihåg..  Han har bara haft två veckor på sig, så det ter sig naturligt att han tar det samma dag som han ska sluta tidigare..

Till middag så kommer då hans oerhört jobbiga pappa hem och frågar om han kommit ihåg att prata med läraren..  Ännu djupare suckar.. Och när pappa då blir irriterad så kan inte tårarna hållas tillbaka...   - Faaan jag har så mycket som jag måste hålla rätt på...

Ja han måste gå till skolan.. äta.. träna.. och sova..   Det är grymt jobbigt när man är snart 15år och hormonerna löper amok i kroppen.. Dessutom blir det då inte bättre av att pappa gör sig lustig över fenomenet.. Och bara en sån där sak som språket..  Han börjar alla tilltal med..  -öjj Pappa!  Så jag har konsekvent slutat svara på tilltal som börjar med just -öjj...

Efter middagen så bara spårar allting ur och en serie händelser med att han totalmissar vilken tid som han har träning, till att han i sin totala sinnesfrånvaro gör bort sig på Vivo genom att kalla Fanta Exotisk för Fanta Erotisk så att alla hör..  Och för att verkligen understryka hur dåligt det är så halkar han in under bilen efter besök hos kompisen.. Bara suckar och säger...

Fy fan vilken jobbig dag, när jag kommer hem går jag och lägger mig... 

Han släckte för 10min sen..

Det är inte enkelt att vara tonåring idag...

\ M

0 kommentarer: to “ Jobbigt so far...