Äppelmos

måndag 8 december 2008 0 kommentarer

Det är grymt surt att bli häcklad av sina barn för att man är kass på spela TV-spel..  Än värre är det att spelet oxå häcklar en för att vara kass.. Under mötet i NHL09 så börjar publiken bua och när matchen är slut så fäller de inspelade kommentatorerna en pik..  "Well it was only one team out on the ice today"...  No shit sherlock!! 

Spelet kommer att lämnas tillbaka...

Dagen blev bättre än jag trodde och morgonmötet blev en riktig höjdare då min 3:e fru hade fullt korsdrag.. Hon försökte lite subtilt att dra upp dragkedjan i sin gylf utan att det skulle märkas.. Och det hade det säkert funkat om hon var kille.. men nu är hon ju tjej och då märks det om man "gräver" sig mellan benen.. 

Hon försökte spela oberörd mot mig men hennes fniss och röda kinder sa att hon var på väg att börja garva..  Jag försökte att hetsa lite men hon var tapper och lyckades lägga band på sig..   Vad som sas på mötet kommer jag inte ihåg.. Man tappar lite fokus när tjejer gör konstiga saker..

På tal om konstigt så blev hemkomsten nått i hästväg.. För efter att ha gått i jeans hela dagen så är mitt standardförfarande att snabbt byta till långa "gympisar" eller mysbrallor..  Idag så hade jag tagit på mig mina mysiga men enormt fula skottsk-rutiga brallor som min bror givit mig..  som sagt enormt sköna men fula som stryk..

Detta gör att Fru B får nått bryt.. Nyper mig stenhårt i baken, asgarvar när jag skriker..  Å säger med tårar i ögonen..  -Jag kunde inte låta bli för du fick sånna äppelrump´s skinkor i dom brallorna..   Det kanske är ett bra betyg men jag var tvungen att statuera exempel, min rumpa nyps inte i ostraffat..  Grabbarna var gladeligen med och bilda TV-pucks hög på mamma...

Tror vi gjorde äppelmos av henne...

\ M

0 kommentarer: to “ Äppelmos so far...