Kaffe och trekant.. 15kr

lördag 13 december 2008 0 kommentarer

Phuuu..  det blev en lång gårdag.. Hade först tänkt göra som vanligt och distansa, men det var en hel del saker som jag vill prata med folk om, så då var det bara att sätta sig i bilen och åka till Gävle..

På vägen så plockade jag upp "Hungran" som behövde lite skjuts eftersom det var Julfest på LM, och hon bor i Valbo så är det juh ändå på vägen..  Så morgonen började med mycket skratt när "Hungran" och "Busan" hamnade i samma bil, det förlänger livet säger dem som vet.. Och då siktar jag på att bli så där en 300 år..

Efter att ha pratat, pratat. pratat, pratat, förklarat, förklarat, förklarat, förklarat, lyssnat, lyssnat, lyssnat, lyssnat så var jag helt slut.. Att det sen dessutom verkar som om vissa inte förstår vad som menas med att man håller det man lovar och är överens om, gör att det går åt en massa onödig energi på skit...

Denna frustration tog jag ut på Boberg Dä under kvällens Gladiator pass.. Jag tror hans knän fick ta största smällen när jag kickade skiten ur en mits..

Efter passet så blev det en helkväll med Klanen, skäggis och gymglidaren.. Som "vanligt" när jag är med så spårar samtalet ur och "Majsan" kommer in på nån skylt som tydligen säger "Kaffe och trekant 15kr" Och efter det så kommer detta mer eller mindre tillbaka oavsett vad vi pratar om..  Hon lämnade Banken i sällskap med skäggis och gemgubben.. 

Hon var rutinerad nog att hålla sig till kaffe..  Och med det sällskapet så var inte valet svårt.. 

Själv kunde jag konstatera att det inte är lätt att få en Taxi i Falun klockan 01.30 natten mot Lucia...  Så det blev en fin nattpromenad på dryga milen ut till Hosjö i fullmånens sken.. 

Å de två rådjuren som jag stötte på vid Hälsingberg var inte speciellt sugna på en kopp kaffe och en .......

\ M

0 kommentarer: to “ Kaffe och trekant.. 15kr so far...