Gråt och tandagnissel

torsdag 11 december 2008 0 kommentarer

Försökte få lite sympati från min 2:a fru idag när vi satt i bilen på väg hem.. Grät lite om att nu förutom att man missade resan, blev luvad på pengar av SJ, så är man inte välkommen att vara hemma på fredag kväll..  Grabbarna skall ha spelkväll med kompisar och Fru B är på nått tantparty (Skäggis kommentar).. Så jag berättade att planen var att först träna och sen gå ut på Banken Brasserie&Bar med Klanen, Skäggis och Gymglidaren, för en bit mat å en pilsner..

Å galaxer i mina braxer vad skäll jag fick.. Hur kunde jag slösa ännu mer pengar än de jag redan förlorat till SJ och dessutom tycka synd om mig själv... Ja vad tänkte jag på när jag försökte få lite sympati, det är hos fru B och 2:a frun ungefär lika lätt som att krama vatten ur en gråsten...

För att bli av med lite av frustrationen så blev det ett hårt träningspass tillsammans med Skäggis..  Skäggis har varit lite krasslig en tid så han tog slut rätt fort, och det var mycket gråt och tandagnissel på slutet av passet..

Dessutom så har nu tydligen tiden även hunnit ikapp Skäggis, och han blev varse den hårda vägen att det går en minut för oss alla.. Tecknet på detta upptäcktes hos frisören när hon under stor förtjusning klippte lös två gråa håstrån, höll dem mot en vit bänk och häcklade skiten ur Skäggis..  Önkar att man varit en lite fluga på väggen som sett när han grät och gnisslade tänder över det gråa i håret..

Efter träningen så blev det att bänka sig i soffan med elitserien och med en hel plåt varma mackor som kvällssnack..  Ja Skäggis åt två.. Jag åt 3 eller 4.. "Duracellkaninen" tappade räkningen vid 6.. Jag vet iaf att det gick mer än en halv långfralla och två paket bacon plus tre liter lättdryck..  Skäggis drack the och jag drack två glas..  Då kan ni gissa vem som svepte i sig resten..  det är som man bara vill gråta!

Grät ännu en gång gjorde Skäggis när Modo avgör mot Brynäs på övertid.. "Duracellkaninen" som då är Modoit jublade och studsar runt i vardagsrummet, och då skall Skäggis som är Brynäsare försöka att andas och prata samtidigt som han tuggar..  Detta resulterar i att han sätter kraftfullt i halsen och nu verkligen gråter på riktigt..

Tänk vad det är jobbigt att se gamla karlar gråta..

\ M

0 kommentarer: to “ Gråt och tandagnissel so far...