Ute på hal is

söndag 27 juli 2008 0 kommentarer

Dagen har varit lite av en seg historia då det var gillfest hos Erikssons igår.. Fasen man börjar bli gammal tror jag och man har svårt att palla med två grillfester i rad. Fast jag tror med en dåres envishet att det är vädret oxå som påverkar en, värmen gör juh att man hela tiden måste försöka hålla en bra vätskebalans.. Å gudarna ska veta att jag och Carlsberg gör det bästa för att det skall vara så.

Förmiddagen bjöd på ett väntat kaos och det var många svordomar och anklagelser som föll när Marcus och Linus gick igenom och packade sin hockeyutrustning. Det är konstigt att en sån trivial sak som att packa en trunk kan skapa ett sådant kaos och total osämja mellan två bröder.. Upprinnelsen till detta är det att just nu pågår Tomas Jonsson's hockeyskola uppe på Lugnet och Magnus Boman bjöd med Marcus och Linus till en extraträning med Målvakterna. Å Marcus "Duracellkaninen" säger inte nej till ett extra träningspass oavsett var det är för typ av träning. Å för att göra detta mer intressant så hade både Marcus och Linus hockeytrunkar tömts på utrustningar för att kunna tjäna som resväskor under Gothia cup för två veckor sedan..

Så här satt det nu två stycken mycket förväntansfulla barn i hallen och försökte få ordning på sina utrustningar.. Jag vill nog hävda att de var överladdade att få gå på is med de stora grabbarna.. Så det var detta som ledde fram till kaoset på hallgolvet.. Måste erkänna att det är lite skum känsla att kliva in i en ishall när det är 30-33 grader varmt ute, dessutom så gör temperaturskillnaden att det ligger lite av en "Hollywood" dimma precis över isen. Träningspasset avlöpte och det var dax att åka hem så var det nästa packövning, då Marcus lämnar sin utrustning i A-pojks skrubben uppe på Lugnet och Linus alltid tar sin med hem.. Marcus bestämde att han skulle trycka ner sina blöta underkläder i Linus trunk och Linus ville inte låna ut plats.. hmmm att de bara orkar tjafsa!

Hela packövningen hade sin upplösning idag då Marcus började sin vecka på hockeyskolan och blev uppskjutsad i god tid för inskrivning och första ispasset.. Jag hade precis vikt ner mig i soffan och skulle se sista etappen på Tour de France när Åsas telefon ringer och jag hör henne säga - Har du kollat överallt.. Jodå Marcus ringer och säger att han har borta ett armbågsskydd och halsskyddet som han använde igår.. Han är smart den lilla råttan för han vet precis vad han fått för svar av mig... Men mamma däremot vänder givetvis ut och in på Linus trunk i jakt på skydden.. Min kommentar var bara - De ligger kvar i omklädningsrummet de var i igår!

Det hela slutade med att jag satte mig i bilen med Linus halsskydd i näven, körde upp till ishallen igen och talade om för Marcus att han förmodligen hade sina skydd i omklädningsrummet från igår.. Och mycket riktigt där låg armbågsskyddet, vart halsskyddet har tagit vägen vet bara dammråttorna på lugnet.. Så när det var dax för grupp två att kliva ut på rinken så fick jag en blick från "Mackan" som sa att han visste att han var ute på hal is..

\\ M

0 kommentarer: to “ Ute på hal is so far...