Namnbyte

måndag 28 juli 2008 1 kommentarer

Fick igår uppslag på det namn som denna blogg igentligen bör ha. Gösta G eller "prometänkaren" som han som kallar sig hade till min stora glädje lagt till en länk på sin blogg med namnet "Berg-säkert" och där han i sin blogg förklarade att jag var Hosjös svar på nån målare.. Fast jag tror att mina tavlor är av annan sort och de ställs inte alltid ut i dager som tur är..

Vårat vardagsrum fungerar som flykting camp och huserar två stycken barn som har flytt undan den tropiska värmen på övervåningen. Det hade varit nån form av konfrontation med hon som oxå har bytt namn, om den portabla luftkonditioneringen skulle vara på eller av under gårdagen.. Å givetvis så vann fru Berg argumentationen under diktaturiska former, så det var en strid ström av barn, madrasser, kuddar, täcken och snuttar under de tidiga midnattstimmarna på hosjöstrand.

Jag kommer givetvis låta dem betala genom gräsklippning och damsugning för att jag var tvungen att vara vaken när jag borde ha fått sova. Dessutom så kommer det att vidtas stridsåtgärder mot diktatorn i form av indragna ekonomiska resurser, bara för att markera mitt missnöje av hennes beslut angående luft och kyla på övervåningen för det är ju jag som bestämmer..

\\ M

1 kommentarer: to “ Namnbyte so far...