Oväntat besök

lördag 26 juli 2008 2 kommentarer

I morse hade jag inte lagt mig när du låg och sov.. Gårdagen bjöd på en magisk svensk högsommardag och Falun hade varmast i hela Sverige med sina 30,7 officiella grader. Fru Berg (Man får inte kalla Åsa det för hon tycker att det är svärmor som har det namnet) hade som vanligt klivit upp före tuppen och struttat runt i huset innan sin morgonprommenad. Det är hennes fina sätt att tala om för oss andra att det är dax att kliva upp... Hon gick iväg och jag var precis på väg att somna om när hon ryckte upp dörren och ropade att jag snabbt måste komma..

Döm om min förvåning när jag yrvaken och med bara morgonrock på hittade Christers fru Maria utanför. Hon såg ut som sju svåra år och femton bedrövelser.. Hon och syster yster hade kanotat ner för Sundborns ån och deras planerade landgång eller landstigning, hade råkat ut för ett missöde då kanotkärran hade gått sönder och de var i behov av verktyg för att fixa problemet.. Jag kunde inte låta bli att fälla en kommentar om att vårat försvar nere på stranden hjälpte mot Kanadagäss men inte mot skator i kanoter.. Fick en konstig blick och förstår inte varför.. Jag får bättra på strandhindren tills i morgon.. Funderar om jag skall låta Boman svetsa ihop nå Spanska Ryttare av järnvägs-räls, det borde hjälpa mot skatorna..

Lite senare fick jag mer vatten på min propeller och fler argument till varför kvinnor inte skall åka bil.. för det är precis det de gör och det är då problemen och olyckorna händer.. De kör inte bil utan åker.. Å gör en massa andra saker saker samtidigt, för "de är juh så bra på att göra massa saker samtidigt å det kan inte ni män göra" får man höra..
Ulrika Boberg hade ingen bra dag då hon lackerade om en stolpe nere i Åhlens garaget med sidan på sin pappas BMW.. Å bara för att göra saken bättre så satt pappa i bilen när hon bestämde ny färg på stolpen... Snacka om stolpträff.. Går inte ens att neka eller dra en liten vit lögn om vad som hände.. Såg på storebror Anders att han tyckte att det var lite kul faktiskt, och att han var glad att det inte var hans BMW M5 som hon "åkte" i.. Jag tar inte upp kaffebryggaren som behöver ett helt paket för fem koppar kaffe.. ingen bra dag för "Majsan" helt enkelt..

Ja jag vet.. jag kommer att få höra att jag är "kvinnohatare" å dylikt. Men det är bara så typiskt och jag kan inte låta bli att kommentera... ;-)

Eftermiddagen blev hektisk då Åsa bestämde att vi skulle ställa till med grillfest, och givetvis så fick man bara ta mössan i vacker hand och ställa sig bakom spisen.. eller grillen.. Men det är juh inget problem då jag tycker att det är det roligaste man gör och dessutom så var ju vädret helt fantastiskt.. Kvällen blev både lång och trevlig och jag vet med säkerhet att solen hade gått upp innan jag la mig i sängen.. tydligen mitt i sängen dessutom.. Fru Berg var så där nöjd med att hennes man sov mitt i sängen.. Jag hade inga problem med att han sov mitt i sängen så jag förstår inte vad hon ylar över..

Apropå yla så har Rolf A, vår granne blivit med hund.. Laban Arvidsson en 8 veckors Wachtelvalp som tycker att livet är helt underbart och inte kan slösas bort på att sova.. Så där kul förstår jag att Rolf tycker att det är, och sådär kul tycker Rolf det är när Åsa Bergs man (han som sover mitt i sängen) har grillfest på sin altan kl 02.00 med hög musik och glada vänner.. Så Rolf fick göra ett oväntat besök och tala om att han ville försöka få en liten blund i ögat, samt att Laban hade ännu svårare med att sova, samt var duktigt nyfiken på vad som föregicks hos grannen och försökte yla med i refrängerna.. Jag hade inga problem med musiken eller inte kunde sova för festen.. Jag låg ju mitt i sängen med alla kuddar över huvet å hörde ingenting..

\\ Dj Matte

2 kommentarer: to “ Oväntat besök so far...