Min gamla mor är pirat..

torsdag 2 april 2009 0 kommentarer

Hon har haft förmånen att leva så länge så att hon har kunnat se nya tekniker uppstå, utvecklas och dö..  Hon har spelat radio när det inte var riktigt ok och hon har haft Beatles på kassetband och rullbandspelare..  Samt hon var tidigt ut med video när den var ny i slutet på 70talet början 80… 

Nu har IPRED lagen varit i kraft i drygt ett dygn och de som beivrar denna har redan dragit slutsatser att nedgången av Internettrafiken är en direkt konsekvens av lagen..  Jag beivrar inte till brott som det det facto är, men jag sällar mig till de som hävdar att det är “Affärsmodellen” som är fel och den totala oviljan att diskutera eller ta hjälp att få till en som passar.. 

image.php  

Åter till min gamla mor så har jag nu i en grisblink dessutom gjort henne till “fildelare” trots att hon inte vet hur man använder en dator. Och till er som vill prova hur det känns eller bara skrämma skiten ur en kompis så är detta stället..  http://piratbyran.org/bevismaskinen/

Hela min familj har förhörts om konstig fildelning men jag var tvungen att ge mig när “Lajnus” höll på att börja lipa..  

\ M

0 kommentarer: to “ Min gamla mor är pirat.. so far...