Jag önskar..

torsdag 9 april 2009 0 kommentarer

min fru en trevlig resa och jag har varnat henne för att det är dimma och dålig sikt.. Frågade igår om hon var nervös inför resan idag och om hon tankat?..  Fick en totalt oförstående min och fråga om vad jag menade.. Varvid jag var tvungen att roat fälla kommentaren om att hon skulle väl till Blåkulla idag.. 

Mina barn tyckte att pappa var jätterolig men fru B gav en blick som bara underströk min känsla att resmålet var nog inte så långt ifrån sanningen.. Man kanske hade vaknat upp i trädgården som padda idag om man inte var så bra på att laga mat.. 

Även “Majsan” som anklagar mig för att vara “kvinnohatare” fick frågan om hon såg fram emot resan och jag fick till en ganska rolig konversation på MSN.. Hon gick på om att hon inte packat och att de skulle åka senare idag och jag hade svårt att hitta tangenterna genom tårarna när jag sa att packning var väl inte nödvändig, utan det räckte med kvasten…

Men jag hade svårt att få igång “Majsan” då hon befann sig i ett lyckorus efter en mycket känslomässigt intensiv eftermiddag/kväll..  Och hon berättade stolt att hon nu kunde benämnas som “Mor i ändan”…   Jag väljer att inte kommentera det utan tycker bara att det var skönt för henne att hon fick det..

Jag önskar att fler skulle få sitta med vid vårat matbord och följa konversationerna med mina söner..  “Kaninen” grymt tonårsdisträ och “lajnus” prepubertalt kaxig och utforskande..  Lajnus konstaterade att hans pung hade vuxit och den nu klibbade fast mot låren och det gjorde att hans “svettmandlar” i kroppen löpte amok..  Fru B hade svårt att behålla Yoghurten i munnen efter det uttalandet.. “Lajnus” har fler godingar som han dragit till med men jag sparar dem till senare..

Jag önskar “Lajnus” lycka till idag när han skall klä ut sig som Påskkärring och det kommer bildbevis på förklädnaden och jag hoppas han klarar sig från att bli kidnappad av grannfruarna när de tar av på sin resa i kväll…

\ M 

0 kommentarer: to “ Jag önskar.. so far...